کد خبر: ۸۷۱۵۳۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹
تعداد کشته‌شدگان حملات اسرائیل به ۹۴۸۸ نفر افزایش یافت

جنگ فلسطین| تصاویری وحشتناک از حملات اسرائیل به غزه

جنگ غزه در حالی وارد بیست و نهمین روز خود شد که اسرائیل به رغم درخواست‌های فزاینده بین‌المللی برای برقراری آتش‌بس بشردوستانه، همچنان به حملات خود علیه اهداف غیرنظامی از جمله بیمارستان‌ها، مدارس و ساختمان‌های مسکونی ادامه می‌دهد.
جنگ فلسطین| تصاویری وحشتناک از حملات اسرائیل به غزه
آفتاب‌‌نیوز :

بمباران ورودی بیمارستان شفا در غزه و هدف قرار گرفتن یک آمبولانس که به گفته حماس دست کم ۱۵ کشته به جا گذاشت.

جان باختن دستکم ۲۰ نفر در پی حمله اسرائیل به مدرسه‌ای در شمال نوار غزه و حمله به موسسه فرانسوی این منطقه محاصره شده از سرزمین‌های فلسطینی با واکنش پاریس همراه شد.

بنیامین نتانیاهو ساعاتی پس از اتمام سفر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به اسرائیل هرگونه آتش‌بس بشردوستانه پیش از آزادی گروگان‌ها را رد کرد.

حسن نصرالله، رهبر حزب‌ الله عملیات طوفان الاقصی را ۱۰۰ درصد فلسطینی خواند و ضمن تهدید اسرائیل از احتمال باز شدن جبهه لبنان به روی جنگ خبر داد.

بنا به اعلام حماس، از زمان آغاز حملات اسرائیل در هفت اکتبر تاکنون ۹ هزار و ۴۸۸ نفر از جمله ۳ هزار و ۹۰۰ کودک و ۲ هزار و ۵۰۹ زن در غزه کشته شده‌اند.

اسرائیل نیز تاکنون از کشته شدن بیش از ۱۴۰۰ نفر از شهروندان خود پس از حملات حماس خبر داده و شمار سربازان کشته شده خود را ۳۳۸ نفر اعلام کرده است.

آخرین تحولات جنگ حماس و اسرائیل در روز شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ خورشیدی برابر با ۴ نوامبر ۲۰۲۳ میلادی را در اینجا دنبال کنید.

حماس: تعداد کشته‌شدگان حملات اسرائیل به ۹ هزار و ۴۸۸ نفر افزایش یافت

وزارت بهداشت حماس روز شنبه اعلام کرد که از آغاز جنگ جاری با اسرائیل در هفت اکتبر تا کنون ۹ هزار و ۴۸۸ نفر از جمله ۳ هزار و ۹۰۰ کودک جان باخته‌اند.

در بیانیه وزارت بهداشت حماس آمده است ۲ هزار و ۵۰۹ نفر از قربانیان حملات اسرائیل به غزه را زنان تشکیل می‌دهند.

اردوغان: نتانیاهو را از ذهن‌مان پاک کردیم؛ رویکرد اتحادیه اروپا عادلانه نبوده است

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه می‌گوید که بنیامین نتانیاهو دیگر مسئولی نیست که بتوان با او گفتگو کرد.

اردوغان با اشاره به آنچه اسرائیل در غزه انجام داده تاکید کرد که هرگونه تماس و ارتباط با نخست وزیر کنونی اسرائیل را به کلی قطع و نام وی را از ذهن خود پاک کرده است.

رئیس جمهوری ترکیه مدعی شد که نتانیاهو با واکنش مردم اسرائیل مواجه شده و حمایت شهروندان خود را از دست داده است. 

وی بر اهمیت اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی که قرار است با محوریت جنگ غزه این ماه در ریاض برگزار شود، تاکید کرد و خواستار برقراری فوری آتش‌بس در جنگ جاری میان اسرائیل و حماس شد.

رجب طیب اردوغان سپس ضمن انتقاد از رویه «عجیب و ناسازگار» اتحادیه اروپا در بحران جاری گفت که اتحادیه اروپا رویکرد عادلانه‌ای نداشته است.

وی تاکید کرد که «جهان باید فریاد کودکان فلسطینی را بشنود و وظیفه ماست که دست یاری خود را به سوی آن مردم بی‌گناه و مظلوم دراز کنیم.»

سازمان ملل از «افزایش شدید نفرت» در جهان ابراز تاسف کرد

ولکر ترک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، از آنچه «افزایش شدید نفرت» در جهان پس از حملات حماس در ۷ اکتبر خواند، ابراز تاسف کرد.

این مسئول سازمان ملل متحد تصریح کرد: «تأثیر منفی این بحران که رویکرد‌های غیرانسانی را به همراه دارد...همه جا در میان فلسطینیان و هم یهودیان گسترده شده است. ما شاهد افزایش قابل توجه اظهارات برآمده از نفرت، خشونت، تبعیض، عمیق‌تر شدن شکاف‌های اجتماعی و دوقطبی شدن جوامع هستیم».

ایران؛ شعارهای ضد اسرائیلی تظاهرکنندگان در مراسم ۱۳ آبان

خبرگزاری فرانسه در گزارشی به برپایی تظاهراتی به مناسبت ۱۳ آبان، روز تسخیر سفارت آمریکا در تهران پرداخته و آورده است که شرکت کنندگان در این تظاهرات در حمایت از فلسطین و بر ضدآمریکا و اسرائیل شعار سر دادند.

بنا به این گزارش، تظاهرکنندگان از جمله بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان در تهران مقابل سفارت سابق ایالات متحده تجمع کردند و ضمن پایمال کردن و سوزاندن پرچم‌های آمریکا و اسرائیل شعارهایی بر ضداین آنها سر دادند.

در این گزارش همچنین آمده که آدمک‌هایی از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده که به سخره گرفته شده بود در این مراسم به نمایش درآمد.

فرانس‌پرس به نقل از منابع رسمی در ایران از سازماندهی تظاهرات به همین مناسبت علاوه بر تهران، در ۱۲۰۰ شهر به ویژه در مشهد (شمال شرق)، اصفهان (مرکز) و شیراز (جنوب) خبر داده است.

نزدیک به یک ماه پس از آغاز جنگ میان اسرائیل و حماس، بسیاری از تظاهرکنندگان در این مراسم پرچم‌های فلسطین و حزب‌الله را در دست داشتند.

ارتش اسرائیل: به مواضع حزب‌الله در جنوب لبنان حمله کردیم

ارتش اسرائیل روز جمعه اعلام کرد که در پاسخ به تلاش حزب‌‌الله برای شلیک از خاک لبنان به سمت اسرائیل، مواضع این نیروها را هدف قرار داده است.

در بیانیه ارتش اسرائیل ادعا شده است: «ارتش اسرائیل در ساعات گذشته به دو جوخه تروریستی در خاک لبنان که قصد شلیک به خاک اسرائیل را داشتند، حمله کرد و همچنین یک پست دیده بانی سازمان حزب الله را منهدم کرد.»

ارتش اسرائيل همچنین اعلام کرد که به شلیک خمپاره از سوی لبنان به سمت مناطق شمالی اسرائیل که خساراتی به همراه نداشته، پاسخ داده است.

یک مسئول سازمان ملل: مردم غزه ​​روز را با دو قرص نان سر می‌کنند و به دنبال آب هستند

مدیر آژانس پناهندگان فلسطینی سازمان ملل می‌گوید: مردم غزه به طور متوسط ​​با دو قرص نان عربی تهیه شده از انبارهای آرد سازمان ملل در منطقه زندگی می کند، اما آنچه بیشتر در خیابان‌ها شنیده می‌شود کلمه «آب» است.

به گفته این مسئول سازمان ملل متحد، ساکنان غزه اکنون بیش از آنکه در جستجوی نان باشند، به دنبال آب هستند.

توماس وایت که طی چند هفته گذشته به سراسر غزه سفر کرده، این منطقه را «صحنه مرگ و ویرانی» توصیف کرده است.

وی می‌گوید که اکنون هیچ مکانی در غزه امن نیست و مردم برای زندگی، آینده و توانایی خود برای تامین مواد غذایی خانواده در هراسند.

آقای وایت طی یک کنفرانس ویدئویی از غزه خطاب به دیپلمات‌های ۱۹۳ کشور عضو سازمان ملل گفت که آنروا تامین کننده آرد حدود ۸۹ نانوایی در سراسر غزه است که به ۱.۷ میلیون نفر خدمات می‌دهد.

۳۹ فرانسوی کشته و ۹ نفر ناپدید شدند

پاریس روز شنبه اعلام کرد که تعداد قربانیان فرانسوی حملات حماس به اسرائیل به ۳۹ کشته افزایش یافته و ۹ نفر نیز در این میان مفقود شده‌اند. 

وزارت امور خارجه فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «فرانسه از مرگ غم‌انگیز چند شهروند دیگر فرانسوی در حملات ... حماس به اسرائیل مطلع شده که شمار قربانیان فرانسوی این حملات بدین ترتیب به ۳۹ نفر افزایش می‌یابد.

در این بیانیه آمده است که ۹ شهروند فرانسوی که برخی از آنها گروگان حماس هستند همچنان پس از این حملات مفقودند.

حمله به اماکن تحت کنترل سازمان ملل در غزه

صدها هزار فلسطینی برای حفظ جان خود در اماکن تحت مدیریت و کنترل آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل متحد (آنروا) در غزه پناه گرفته‌اند اما این مکان‌های نه چندان امن تاکنون بارها هدف حملات اسرائیل قرار گرفته است.

به گفته مسئولان آنروا از زمان شروع جنگ جاری میان اسرائیل و حماس در هفت اکتبر، تاکنون نزدیک به ۵۰ ساختمان و ملک تحت مدیریت آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل متحد تحت تاثیر این حملات قرار گرفته و برخی از آنها به طور مستقیم هدف واقع شده‌اند.

این اماکن که با شروع جنگ به عنوان سرپناه از سوی ساکنان غزه مورد استفاده قرار می‌گیرد میزبان دست کم ۷۰۰ هزار نفر است.

در این میان حدود ۱۱۲ هزار نفر در ۲۵ مکان تحت مدیریت سازمان ملل از جمله برخی از مدارس در شمال باریکه غزه پناه گرفته‌اند.

به گفته مسئولان آنروا، از زمان آغاز جنگ تاکنون دست کم ۷۲ کارمند آنروا که اغلب همراه با خانواده‌‌هایشان در غزه به سر می‌بردند بر اثر حملات اسرائيل جان باخته‌اند.

یک منبع مصری: ۷۳۰ تبعه خارجی روز شنبه از گذرگاه رفح عبور می‌کنند

سی ان ان به نقل از یک منبع رسمی در مصر اعلام کرد که انتظار می رود حدود ۷۳۰ تبعه خارجی، عمدتا آمریکایی و اروپایی امروز، شنبه ۴ اکتبر از طریق گذرگاه رفح غزه را ترک کنند.

بنا به این گزارش، در این میان نام ۵۵ تبعه مصری، ۳۸۶ آمریکایی، ۱۱۲ بریتانیایی، ۷۷ فرانسوی و ۱۵۱ آلمانی دیده می‌شود.

مصر پیش‌تر گذرگاه مرزی رفح با غزه را برای تخلیه مجروحان فلسطینی و خروج اتباع خارجی از این بخش محاصره شده در سرزمین‌های فلسطینی باز کرده بود.

منزل رهبر حماس در غزه هدف حمله پهپادی اسرائیل قرار گرفت

شبکه الجزیره به نقل از منابع فلسطینی از حمله پهپادی به منزل اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس در غزه خبر داد.

بنا به این گزارش، حمله به رئیس دفتر سیاسی حماس در حالی صورت گرفته که او مدت‌ها است در خارج از غزه به سر می‌برد.

در گزارش الجزیره مشخص نشده است که آیا عضوی از خانواده اسماعیل هنیه هنگام این حمله در خانه حضور داشته‌اند یا خیر.

آقای هنیه از سال ۲۰۱۹ خارج از نوار غزه زندگی می‌کند و گفته می‌شود که بین ترکیه و قطر در تردد است. منابع اسرائیلی طی روزهای اخیر در گزارشی تایید نشده از سفر وی به تهران خبر داده بودند.

رئیس دفتر سیاسی حماس روز چهارشنبه گذشته طی یک نطق تلویزیونی، اسرائیل را به «قتل عام وحشیانه غیرنظامیان» در غزه متهم کرده بود.

تل‌آویو و کی‌یف در تدارک سفر احتمالی ولودیمیر زلنسکی به اسرائیل

رسانه‌های اسرائیلی از رایزنی‌های جاری در خصوص احتمال سفر ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین به اسرائیل خبر داده‌اند.

به گزارش روزنامه ها‌آرتص، مقامات اسرائیلی و اوکراینی در حال حاضر با حمایت و پشتیبانی ایالات متحده در حال رایزنی برای انجام این سفر هستند که زمان تقریبی آن مشخص نشده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین پیش‌تر حمله هفت اکتبر حماس به اسرائیل را محکوم کرده و از احتمال سفر به این کشور خبر داده بود.

به نوشته ها‌آرتص، مذاکرات در این خصوص در حالی انجام می شود که دولت بایدن به دنبال تشکیل یک جبهه متحد از دموکراسی‌های طرفدار آمریکا برای تقابل با محور روسیه و ایران است.

حمله به مدرسه‌ای در شمال باریکه غزه ۲۰ کشته به جا گذاشت

وزارت بهداشت دولت حماس شمار کشته‌شدگان حمله اسرائیل به یک مدرسه در شمال نوار غزه را ۲۰ نفر اعلام کرد.

بمباران این مدرسه که به پناه و محل اسکان موقت آوارگان فلسطینی در شمال باریکه غزه تبدیل شده بود به گفته مقامات حماس همچنین ده‌ها مجروح به جا گذاشته است.

این مدرسه با شلیک مستقیم گلوله‌های خمپاره هدف قرار گرفته و مجروحان حمله به گفته مسئولان حماس به بیمارستان شفا منتقل شده‌اند.

بلینکن در اردن با عبدالله دوم و وزرای چند کشور عربی دیدار می‌کند

آنتونی بلینکن که دست خالی از سفر به اسرائیل راهی اردن شده است امروز، شنبه ۴ اکتبر در امان با عبدالله دوم، پادشاه این کشور و وزرای چند کشور عربی دیدار و گفتگو خواهد کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا پیش‌تر در ملاقات با مقامات اسرائیلی تلاش کرد که تل‌آویو را برای پذیرش «وقفه بشردوستانه» به منظور تسهیل در کمک‌رسانی به غیرنطامیان در غزه تحت فشار قرار دهد اما بنیامین نتانیاهو این درخواست را نپذیرفت و تاکید کرد که پیش از آزادی گروگان‌ها تن به آتش‌بس نخواهد داد.

آنتونی بلینکن عصر روز جمعه وارد امان شد و به گفته مقامات اردنی قرار است ضمن دیدار با پادشاه و وزیر خارجه این کشور، در نشست وزیران چند کشور عربی در امان شرکت کند.

وزارت خارجه اردن شامگاه جمعه از برپایی نشستی در امان با حضور وزرای خارجه مصر، عربستان، امارات و قطر به همراه نمایندگانی از اردن و آمریکا خبر داده بود.

گفته می‌شود که ایالات متحده در صدد است تا با هماهنگی کشورهای عرب منطقه راه‌کاری فوری برای پایان دادن به جنگ و ترسیم یک فرایند منجر به صلح میان اسرائیل و فلسطینیان بیابد.

وزارت خارجه اردن در بیانیه‌ای اعلام کرده است که نماینده‌ای از تشکیلات خودگردان فلسطینی نیز در نشست امان شرکت خواهد کرد.

دبیرکل سازمان ملل متحد حمله به آمبولانس در غزه را «هولناک» خواند

سازمان ملل متحد بمباران یک آمبولانس در غزه را که روز جمعه طی حمله هوایی اسرائیل به ورود یک بیمارستان انجام شد، محکوم کرد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای با اشاره به «تصاویر دلخراش اجساد پراکنده شده در اطراف بیمارستان غزه» این حمله را «هولناک» توصیف کرد. 

ارتش اسرائیل با تکرار ادعای خود مبنی از استفاده حماس از مراکز درمانی، مساجد، مدارس و ساختمان‌ها مسکونی برای «اهداف تروریستی» مسئولیت حمله به آمبولانس را بر عهده گرفت و مدعی شد که نیروهای حماس درون آن قرار داشتند.

حماس اما ضمن رد این ادعا اعلام کرد که حمله اسرائیل به آمبولانس و ورودی بیمارستان شفا دستکم ۱۵ کشته و ۶۰ مجروح به جا گذاشته است.

ارتش اسرائیل در بیانیه ای اعلام کرد که هواپیماهای جنگی این کشور «یک آمبولانس را که توسط نیروها شناسایی شده و توسط یک هسته ...حماس در نزدیکی مواضعی در منطقه جنگی مورد استفاده قرار گرفته بود، مورد حمله قرار دادند.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
2
26
لعنت بر پوتین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
2
21
عجیبه که هیچکس حتی حزب الله لبنان هم به کمکشان نرفت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
2
25
و حتی یک گروه از مسئولین انقلابی ما که شعار نابودی اسرائیلشان گوش فلک را کر کرده حاضر به رفتن و جنگیدن در کنار رزمندگان غزه نیبوده و نیستند .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین